بلدرچین 

شاید شما هم مدت‌ها است که در مورد پرورش بلدرچین تحقیق می‌کنید اما هنوز مطمئن نیستید که آیا به نسبت سرمایه و وقتی که می‌گذارید به صرفه است یا نه!؟

شاید هم مدتی است وارد حرفه پرورش بلدرچین شده‌اید و برای پرورش مشکلات زیادی هم تحمل کرده‌اید اما حالا که محصولی تولید کرده‌اید مشتری مناسبی ندارید و یا مجبور شده‌اید با قیمت پایین تری بفروشید. الآن که حساب می‌کنید متوجه شده‌اید که نه تنها سودی نداشته‌اید بلکه شاید ضرر هم داشته‌اید.

در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا با اینکه در تئوری کار تولید پرورش بلدرچین سود ده است اما در عمل ممکن است حتی ضرر هم داشته باشیم.

نکته مهم این است که در واقعیت این مشکل مربوط به خود بلدرچین نیست! بلکه به دلیل محاسبات اشتباه کارآفرین است. شاید به شما گفته‌شده که پرورش بلدرچین سود خوبی دارد. اما کسانی که این حرف را گفته‌اند نحوه به دست آمدن این سود را توضیح نمی‌دهند.

به نظر من 4 دلیل عمده سبب شکست اکثر کسب و کارهای نوپا می‌شود این موارد نه تنها در مورد کسب و کارهای بلدرچین معمول است بلکه در مورد اکثر فعالیت‌های اقتصادی نیز شایع است:

1-    مشکلات فردی خود کارآفرین: عدم آموزش کافی، شرایط روحی و خانوادگی، بی‌انگیزگی، شخصیت ضعیف و عدم روحیه کارآفرینی

2-    مشکلات بازار و بازاریابی: عدم آشنایی با بازار فروش، عدم اختصاص وقت کافی به بازاریابی، عدم هماهنگی با نیاز بازار، انتخاب بازار نامناسب، عدم روال درست فروش و سوخت شدن پول و کلاه‌برداری،

3-    مشکلات تولید: آشنا نبودن با مسائل فنی تولید، عدم در اختیار داشتن امکانات کافی تولید، حوادث کاری و...

4-    انتخاب زمینه کاری اشتباه: از رده خارج بودن محصول، تغییر ناگهانی گرایش بازار، عدم امکان رقابت 

یکی از مشکلات عمده صنعت بلدرچین وارد شدن افراد علاقه‌مند بدون شناخت کافی از کار است. به طوری که در اثر هیجان و یا مشاهده الگوهایی خاص یک‌مرتبه تصمیم به فعالیت در حرفه بلدرچین می‌گیرند اما زمانی که با واقعیات کار مواجه می‌شوند خیلی زود روحیه خود را از دست داده و با ضررهای سنگین کار را رها می‌کنند.

در واقع این افراد بجای شناسایی مشکلات کار و تلاش برای رفع آن گزینه رها کردن کار را انتخاب می‌کنند. در صورتی که شاید بهتر بود قبل از ورود به کار واقعیات را شناسایی و بعد برای ورود به این حرفه تصمیم می‌گرفتند.

بنابراین اگر هنوز وارد این حرفه نشدید به صورت دقیق کار پرورش بلدرچین را بررسی کنید و با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت کنید. برای مشورت سعی کنید از افراد مختلف کمک بگیرید و در نهایت خودتان جمع‌بندی کنید و تصمیم نهایی بگیرید.

اگر هم وارد این حرفه شده‌اید و یا در مقیاسی آزمایشی فعالیت می‌کنید. بهتر است به جنبه مدیریتی کار توجه بیشتری داشته باشید.

خیلی از افراد در زمان پرورش می‌خواهند تولید علم هم بکنند و کارهای تحقیقاتی هم انجام می‌دهند ولی چون تخصص کافی ندارند سرمایه خود را از بین می‌برند. درحالی‌که شاید نتایج تحقیقاتی که مدنظرشان است قبلاً توسط گروه‌های تحقیقاتی انجام شده است.

می‌توانید کارهایی که تا کنون انجام داده‌اید و همچنین کارهایی که لازم است در آینده انجام شود در قالب یک طرح بررسی اقتصادی بنویسید و ببینید در کجای کار باید صرفه‌جویی بیشتری انجام دهید.

کار بازاریابی هم که قلب هر کار اقتصادی است. اگر از قبل بازار را شناسایی نکنید و یا زمان مناسب برای عرضه محصول خود را تشخیص ندهید در یک باتلاق گیر خواهید کرد. چون مجبور می‌شوید برای خروج از این باتلاق حتی سرمایه خود را هم از دست بدهید.

واقعیتی که باید بدانید که کار پرورش بلدرچین آن طور که در تبلیغات این حرفه گفته می‌شود کار راحت و زودبازده و پر سودی نیست. اما یک فعالیت اقتصادی است که اگر خوب مدیریت شود می‌تواند سود خوبی نیز داشته باشد. به شرط آنکه تحمل سختی‌های آن را داشته باشید و توان حل مشکلات کاری را نیز در خود افزایش دهید.

 

نویسنده: سبحان قاسمیان

 

#توکل_برخدا #خواستن_توانستن #شکست_مقدمه_پیروزی #پرورش_طیور #اقتصاد_مقاومتی #ساده_زیستی #پشتکار #زندگی_زیباست #جوان_ایرانی #تلاش_مقاومت #تغذیه سالم #سلامتی #سلامتی_غذایی_گذشتگان #طب اسلامی #طب سنتی #پرورش_مرغ_بومی #پرورش_بلدرچین #پرورش_بوقلمون #پرورش_قرقاول #پرورش_شتر مرغ #جوجه_کشی #جوجه_یک_روزه #قیمت_روز #دان #تخم_مرغ #تخم_بلدرچین #تخم_نطفه_دار #بازاریابی



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط علی در سه شنبه 96 تیر 20 ساعت ساعت 1:29 صبح