بلدرچین

حدود چند سال پیش که اعطای تسهیلات بانکی برای اشتغال‌زایی خیلی رایج بود من مشتریان زیادی داشتم که به من مراجعه کرده و طرح توجیه اقتصادی می‌خواستند و اولین سؤالی که می‌پرسیدم این بود که چقدر با فعالیتی که مد نظرشان هست آشنایی دارند و تقریباً اکثراً هیچ آشنایی نداشتند و صرفاً بنا به توصیه اطرافیان و یا به صورت احساسی تصمیم گرفته بودند که یک فعالیت اقتصادی داشته باشند.

اکثر کسانی که در نهایت این تسهیلات را دریافت کردند، در زمینه دیگری غیر از موضوع طرحشان سرمایه‌گذاری کردند و یا اگر هم وارد زمینه کاری مورد نظرشان شدند در همان ماهای اول شکست خوردند چرا که هیچ تسلطی به کار نداشتند. و صرفاً با چند محاسبه کلی که دیگران برای آن‌ها توجیه کرده بودند وارد کار شده و چون با ماهیت کار آشنا نبودند خیلی زود شکست خورده‌اند.

موارد خیلی زیادی از این‌چنین افرادی وجود دارند که به وسوسه اینکه کار خاصی سود ده است بدون آشنایی وارد کار شدند و درصد خیلی زیادی از این افراد شکست خوردند. به خصوص این موضوع در روستاها و در مورد فعالیت‌های کشاورزی و دام‌پروری خیلی شایع است. چون اگر کسی در یک منطقه کوچک یک فعالیت اقتصادی شروع کند و تا حدودی موفق باشد خیلی سریع افراد دیگر هم تشویق می‌شوند که چنین فعالیتی شروع کنند تا به سود مشابه فرد کارآفرین برسند. ولی چون با ماهیت کار آشنا نیستند و هیچ برنامه‌ریزی ندارند نه تنها خودشان شکست می‌خورند بلکه به فرد شروع‌کننده نیز آسیب می‌زنند.

بنابراین بهترین فرد برای نوشتن یک طرح بررسی اقتصادی خود کارآفرین است. شاید در پروژه‌های خیلی بزرگ باید این بخش کار، توسط افراد متخصص انجام شود اما در کل ایده‌ها و فرایندهای کار باید توسط کارآفرین و مدیر پروژه مشخص شوند.

اگر هیچ اطلاعاتی در مورد فرایند کار تولید بلدرچین ندارید توصیه می‌کنم قبل از نوشتن طرح پرورش بلدرچین به کتاب‌ها و مقالاتی در زمینه تولید مراجعه کنید و با فرایند تولید آشنا شوید. بهترین کار این است که اگر امکانات لازم را دارید در یک مقیاس کوچک کار تولید را انجام دهید. و بعد شروع به تهیه طرح بررسی اقتصادی پرورش بلدرچین کنید.

در کل برای شروع کار و آشنایی با فرایند پرورش بلدرچین باید متناسب با توانایی‌های خود و امکانات اولیه‌ای که در اختیار دارید برنامه‌ریزی کنید و در صورتی که با کلیات کار مشکلی نداشتید نسبت به انجام حرفه‌ای کار اقدام کنید.

هدف از نوشتن طرح بررسی اقتصادی، بررسی دقیقتر واقعیات کار و تصمیم گیری در مورد نحوه شروع و ادامه فعالیت اقتصادی است.

طرح بررسی اقتصادی پس از اجرایی شدن تبدیل به برنامه حسابداری می شود و باید دائما حسابهای واقعی کار ثبت شده و بر اساس آنها تصمیمات اجرایی گرفت. بنابراین در دوره های ماهانه حسابها بررسی و نسبت به رفع مشکلات آن اقدام می کنیم.

 

نویسنده: سبحان قاسمیان

 

#توکل_برخدا #خواستن_توانستن #شکست_مقدمه_پیروزی #پرورش_طیور #اقتصاد_مقاومتی #ساده_زیستی #پشتکار #زندگی_زیباست #جوان_ایرانی #تلاش_مقاومت #تغذیه سالم #سلامتی #سلامتی_غذایی_گذشتگان #طب اسلامی #طب سنتی #پرورش_مرغ_بومی #پرورش_بلدرچین #پرورش_بوقلمون #پرورش_قرقاول #پرورش_شتر مرغ #جوجه_کشی #جوجه_یک_روزه #قیمت_روز #دان #تخم_مرغ #تخم_بلدرچین #تخم_نطفه_دار #بازاریابی



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط علی در سه شنبه 96 تیر 20 ساعت ساعت 1:26 صبح