کار آفرین سیروانی گفت: با سرمایه اندک پرورش بلدرچین را شروع کردم و اکنون ماهانه چهار میلیون تومان از این راه درآمد کسب می کنم    .

به گزارش سیروان نوین، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در توجه به امر اقتصاد مقاومتی، خودکفائی و تکیه بر توان داخل به سراغ جوان سیروانی که در این عرصه ورود کرده رفتیم و با آن گفتگویی داشتیم.

سجاد ایدی فر جوان 24 ساله اهل روستای علی آباد علیا از توابع شهرستان سیروان با مدرک کارشناسی در رشته مکانیک سیالات مدت یکسال است که به پرورش بلدرچین مشغول می باشد و اکنون توانسته با استفاده از سرمایه اندک ماهانه 40 میلیون ریال درآمد و زمینه اشتغال 3 نفر را نیز فراهم نماید.

ایدی فر در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین درباره نحوه چگونگی روی آوردن به این کار می گوید: با توجه به علاقه ای که به پرندگان داشتم به همین خاطر با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرورش طیور تصمیم گرفتم پرورش بلدرچین را انتخاب کنم.

 

وی اظهار کرد: کار پرورش بلدرچین را از سال قبل با تعداد کمی بلدرچین شروع کردم و رفته رفته با توجه به تجربیاتی که بدست آوردم تعداد آنها را بیشتر کردم.

وی افزود: بنده این طرح را در منزل اجرایی کردم و در حال حاظر حدود 5 هزار قطعه بلدرچین را پرورش می دهم.

ایدی فر با اشاره به زود بازده بودن طرح پرورش بلدرچین در راستای تولید و خودکفائی مالی گفت : بنده در این زمینه تحقیقات بسیار انجام داده ام و متوجه شدم که پرورش بلدرچین از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به پروش دیگر طیور برخوردار است  و از طرفی یکی از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است بطوریکه در یک دوره 40 یا 50 روزه می‌توانید نتیجه تلاشتان را ببینید.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی با ارائه توضیحاتی بیشتر درعرصه تولید بلدرچین گفت : بلدرچین هم مولد بوده و هم گوشتی ،که بلدرچین های گوشتی را در یک بازه زمانی 45 تا 50 روزه به بازار عرضه کرده و بلدرچین های تخمگذار پس از شروع به تخمگذاری بصورت مفید تا یکسال تخمگذاری آنان ادامه دارد که تخم ها پس از جمع آوری و بسته بندی برای فروش روانه بازار مصرف می نماییم.

وی عنوان کرد: در حال حاظر از پرورش بلدرچین ماهیانه حدود 40 میلیون درآمد کسب می کنم و توانسته ام زمینه اشتغال 3 نفر را نیز فراهم نمایم.

این جوان سیروانی تاکید کرد: بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات پرورشی مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارد، برای پرورش آن نیاز به فضای خاص و بزرگ نیست بطوریکه 5 هزار قطعه را در فضایی در حدود 60 مترمربع پرورش می دهم.

 

ایدی فر در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار می گوید : برای ارائه محصولاتم به بازار با مشکل روبرو نیستم و در همین سیروان بلدرچین های گوشتی و تخم های آنها را به فروش می رسانم.

این کارآفرین بیان کرد:متاسفانه علیرغم اینکه تخم بلدرچین به بمب ویتامین معروف است، 5 برابر تخم‌مرغ فسفر و کلسیم دارد و همچنین با خاصیتی که گوشت و تخم بلدرچین دارد در استان ما زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

ایدی فر بابیان اینکه علاوه بر پرورش بلدرچین به کار پرورش مرغ و اردک نیز مشغول می باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه پرورش بلدرچین در طول روز زمان زیادی را از من نمی گیرد به همین خاطر  در کنار آن حدود 300 مرغ و اردک دارم که از پرورش آنها نیز درآمدی عایدم می شود.

 

این کارآفرین سیروانی در ادامه با اشاره به امکان تحقق اقتصاد مقاومتی با طرح های کوچک و زودبازده می گوید: بهتر است دولت هم به صورت عملی وارد عرصه های اقتصاد مقاومتی شود یا حداقل از کسانی که در این عرصه ورود می کنند ،حمایت کند چرا که بسیاری از همین فعالان با همین طرح های کوچک و زودبازده خود علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای خود و دیگران توانستند بر اقتصاد و تولید کشور کمک کنند.

این فعال اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر تسهیلاتی در اختیارم گذاشته شود می توانم طرح خود را توسعه دهم که با این اقدام علاوه بر کسب درآمد بیشتر زمینه اشتغال تعداد بیشتر از جوانان را فراهم نمایم.

 

ایدی فر با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت برای جوانان در زمینه های اقتصاد مقاومتی، گفت: مسئولین با پرداخت تسهیلات به جوانان می توانند زمینه فعالیت آنها را فراهم کنند چرا که بسیاری از جوانان در صورت تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات به آنها می توانند موفقیت های را کسب کنند.

 

وی ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد، در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد .

 

گزارش سیروان نوین/ تاریخ خبر: 1395/3/29

 

#توکل_برخدا #خواستن_توانستن #شکست_مقدمه_پیروزی #پرورش_طیور #اقتصاد_مقاومتی #ساده_زیستی #پشتکار #زندگی_زیباست #جوان_ایرانی #تلاش_مقاومت #تغذیه سالم #سلامتی #سلامتی_غذایی_گذشتگان #طب اسلامی #طب سنتی #پرورش_مرغ_بومی #پرورش_بلدرچین #پرورش_بوقلمون #پرورش_قرقاول #پرورش_شتر مرغ #جوجه_کشی #جوجه_یک_روزه #قیمت_روز #دان #تخم_مرغ #تخم_بلدرچین #تخم_نطفه_دار #بازاریابی




نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط علی در جمعه 96 تیر 23 ساعت ساعت 3:23 عصر